Pages

SEGALA PUJI BAGI ALLAH DAN RASUL-NYA JUTAAN TERIMA KASIH KEPADA SEMUA PENYOKONG BLOG INI

PERINGATAN;

SILATURAHIM DAN PERSAHABATAN LEBIH BERNILAI BERBANDING IDEOLOGI POLITIK

Wednesday, September 15, 2010

AL-FATIHAH; PEMBUNUHAN DATUK SOSILAWATI; IKTIBAR UNTUK 'MELAYU' - UMAT ISLAM DI MALAYSIA

                    Pertamanya marilah kita sama-sama menghadiahkan Al-Fatihah kepada Datuk Sosilawati dan tiga mangsa lain yang terlibat dengan pembunuhan kejam ini. Gaya cara dan tindakan yang di luar batas pemikiran orang yang waras. Bunuh. bakar dan abunya di buang ke sungai. Sadis dan di luar norma-norma kemanusiaan. Hendak disentuh tentang iman dan takwa, tertuduh bukan dari golongan Islam. Dalam suasana kehilangan kesemua mangsa di penghujung Ramadhan dan kemudiannya dalam suasana kemeriahan aidilfitri, semua umat Islam Malaysia dikejutkan dengan penemuan mangsa dalam keadaan yang cukup memilukan.Lalu apa yang dapat diketahui daripada laporan akhbar dan siasatan awal motif pembunuhan adalah kerana pertelingkahan tentang wang. Sungguh apabila wang dijadikan 'tuhan' maka manusia akan jadi edan.... 







Suspek utama perancang kepada pembunuhan Datuk Sosilawati dan 3 mangsa yang lain. Dia ialah DATUK PATHMANABHAN A/L NALLIANNEN (690211-10-5525).

             Pembunuhan sadis ini tentu sekali mengacau pemikiran orang-orang yang waras; Apa pun kita sebagai orang yang beriman dengan qada dan qadar tidak boleh membawanya dengan sentimen terlalu beremosi, sebaliknya hendaklah dibajai perasaan sabar, redha dengan fikiran yang jernih . Ya! saya sebagai saudara sesama Islam juga turut tercuit emosi kesedihan apatah lagi keluarga mangsa.  Kita tidak dapat memintas takdir lalu takdir itu harus kita redhai walaupun pahitnya lebih daripada hempedu ular.  Pun percayalah! mintalah pertolongan Allah dengan sabar dan solat. Insyallah kita akan beroleh kemenangan. Bersyukur kepada Allah kesemua tertuduh telah ditangkap. 
           Cumanya apabila membaca beberapa blog dan FB berkaitan pembunuhan ini yang akhirnya membuatkan saya memililih untuk mengorbankan malam raya kelima ini untuk menulis sesuatu di blog ini. Munculnya sekian banyak persoalan di sebalik iktibar yang harus kita gali dan kaji untuk panduan hidup hari depan.

1.Siapakah sebenarnya  Hindu yang bergelar Datuk ini dan siapakah yang berada di belakangnya.? Ada juga blog yang  memberikan  maklumat kononnya beliau ahli bar council dan kuat berpengaruh sehingga undang-undang tidak mampu menjatuhkannya (sebelum ini)? 
 2. Banyak komen-komen di FB yang mengungkit tentang bagaimana kaum Hindu berarak menuntut keadilan dengan kematian Kugan dan tentang Hindraf. Tertuduh bergelar Datuk ini juga dimaklumkan sebagai peguam yang mewakili Hindraf (sejauh mana kebenarannya tidak dapat saya pastikan). Lalu apa yang dibuat oleh badan-badan dan ahli-ahli politik  yang sebangsa dan seagama sebagai pendesak dalam kes Datuk Sosilawati dan tiga individu lain yang dibunuh kejam ini?

 Walaupun terdengar kenyataan Dato Hishamuddin Tun Hussien dan Tan Sri Muhyiddin Yassin yang memaklumkan ini bukan isu perkauman. Akan tetapi dapatkah kita membayangkan jika yang membunuh adalah kaum Melayu dan yang terbunuh adalah bangsa lain? Renungkan.. 
(maaf ! Munafiklah kalau seseorang tidak mempunyai perasaan cinta kepada bangsanya)



SURENDREN A/L NALLIANNEN (720801-10-5773)


























Cuba renung-renung! sudah banyak yang kita korbankan untuk menjaga perasaan bangsa asing. Walhal tanah Malaysia bertuah ini milik kita. Saya juga agak tersentuh apabila ada komen di FB yang mengaitkan hamburan badan pendesak yang gagal bertindak menzahirkan sokongan dan tuntutan keadilan (walaupun pihak polis melaksanakan tugas menyiasat dan menangkap tertuduh). Maaf cakap! mana PERKASA, Pemuda UMNO, PAS, PKR!!!  Mana??? Mana??? Mana???. 
Renunglah! saya ingin ulang ayat yang telah ditulis tadi " Akan tetapi dapatkah kita membayangkan jika yang membunuh adalah kaum Melayu dan yang terbunuh adalah bangsa lain? Mungkin telah bergegar pejabat PM dengan sepanduk dan jerit lolong mereka menuntut keadilan! 
Ya! kita terima tapi mana sentimen dan sensitiviti kita???? Mana???

 GAMBAR-GAMBAR LOKASI  PEMBUNUHAN DATUK SOSILAWATI

BANTING, 12 September 2010



 -- Kelihatan dipercayai waris-waris mangsa yang telibat dalam pembunuhan menunggu dengan sabar di jalan masuk kes pembunuhan jutawan kosmetik Datuk Sosilawati Lawiya dan tiga lagi rakannya di Ladang Gadong, Tanjong Sepat dekat Morib di sini, hari ini.


Unit skuba siap siaga untuk menyelam ke dalam Sungai Kancong Laut bagi mendapat  bukti dan dipercayai di dalam sungai inilah abu mayat jutawan kosmetik Datuk Sosilawati Lawiya dan tiga lagi rakannya dibuang berhampiran Ladang Gandong, Tanjong Sepat




Lantas akhirnya kita layu di tanah air sendiri.  Sebenarnya kita semua yang mengaku Melayu yang bersyahadah perlu kembali kepada Allah dan Rasul-NYA.

Selama mana kita jauh dari Al-Quran dan Al-Hadith kita akan diratah oleh musuh-musuh kita seperti sserigala meratah biri-biri. Percayalah jika semua umat Islam di Malaysia kembali kepada Al-Quran dan Al-Hadith nescaya ;
1. Kita hanya akan ada satu politik sahaja yang mewakili bangsa Melayu - Islam. 
2. Pemimpin yang berlandas Al-Quran dan Al-Hadith akan menjalankan tanggungjawab dengan amanah   jujur, ikhlas dan tidak mengaut harta kekayaan negara untuk kepentingan peribadi.
3. Kita akan menghasilkan pasukan tentera, polis yang berwibawa, dapat membezakan yang hak dan batil. Sanggup mempertahankan agama, bangsa, tanah air dengan keberanian dan tertanam semangat jihad fisibilillah. (Maaf cakap! Panji negara dipijak orang pun kita boleh tolak ansur! Walhal panji itu adalah maruah sesebuah negara)
4. Kita akan menghasilkan generasi yang berilmu dengan asas utama iaitu Tauhid. Allah segala-galanya! Tiada permulaan dan pengakhiran! Punca segala kuasa!  Pemilik segala kerajaan langit dan bumi! Sentiasa berasa Allah sentiasa disisi samada di tempat ramai mahupun bersendiri.

Saya tahu pembaca akan berkata! Bunyinya idealistik caranya bagaimana???
Caranya semua kita baik yang kaya mahupun miskin:  keluarga, masyarakat, pemimpin, sistem semuanya berasaskan Al-Quran dan Al-Hadith.....

Tahukah Melayu Malaysia bahawa Salahuddin Al-Ayubi dan tentera2nya tidak meninggalkan solat tahajud........... Penekanan tauhid dan cara hidup. Siapa boleh gugat jika kita akrab dengan Allah dan Rasul-NYA???

Allahuakbar! Allahuakbar! Allahuakbar!  Segala puji jua untuk penghulu kami Muhammad SAW Ya Allah! selamatkanlah diriku, kaum keluargaku, sanak saudaraku, jiran tetanggaku, sahabat-sahabatku, org2 yang kukenali dan org2 yg mengenaliku, semua umat Islam di yang beriman kepada-MU di tanah Malaysia ini dari penindasan, kejahatan,kekejaman, kezaliman sesama makhluk...

Allahuakbar! Allahuakbar! Allahuakbar! Ya Allah!  Amponkanlah semua dosa-dosa kami. Jadikanlah kami umat Islam yang kuat , kukuh, berpegang teguh kepada temaliMU iaitu Al-Quran dan AlHadith. Agar kekuatan itu dapat kami gunakan untuk mempertahankan agamaMU, saudara-saudara kami, agar kami tidak dianiaya di negara kami sendiri, agar bangsa kami tidak diperkotak-katikkan oleh musuh-musuhMU ya Allah!

Allahuakbar! Allahuakbar! Allahuakbar! Jadikanlah kami bangsa yang bersatu. bersatu di bawah panji kebenaran dan kerahmatanMU. Bersatu  mengikut  Al-Quran dan Al-Hadith. Hidup kami, mati kami, segala urusan kami berasaskan tauhid iaitu kecintaan kepada-Mu dan Muhammad SAW

Allahuakbar! Allahuakbar! Allahuakbar!  Dengarlah rintihan kami ya Allah! pandanglah wajah kami ya Allah! Terimalah permohonan kami Ya Allah!  Hanya kepadaMu ya Allah kami menyembah! kami menyerah! kami pasrah ya Allah! 

Amin Ya Rabbal-alamin...




6 ulasan:

the collector said...

salam , Saya setuju benar dengan apa yang ditintakan saudara.....harta , wang....dan segalanya akan kita tinggalkan semuanya pinjam-pinjaman...

jet said...

Greed will turn human to animal
Unfortunately, there's racial tone underlying the tragic killing here

Anonymous said...

salam.....mata pena saudara memang tajam...itulah zaman sekarang pemimpin tanpa ilmu Allah di dalam dada...
sering membiarkan bangsa sendiri tertindas...
syabas saudara teruskan..doa agar saudara mendapat hidayah berteruskan dlm memperjuangkan kebenaran...Amin Ya Rabbal alamin..Adien Nk Btg

Anonymous said...

Salam,
Al Fatihah...

Jadikan wang sebagai hamba... bukan sebaliknya.

Satukan hati2 kita dr dalam rumah... selagi dlm rumah tak bersatu... mcm mana nak satukan yg di luar sana... sesama jiran tetangga... sesama sekampung... sepekan... sedaerah... senegeri... senegara... Melayu atau pun Islam?

faizalghani84 said...

askum .sye faizalghani perlis>>group hindu mau rakam bunuh kejam berbalas balik kepada keluarga diaorang bg bangsa hindu ni akan terasa pedihnya keluarga mereka mati dibunuh dibakar dan bagi kepada binatang makan. baru mereka akan tahu perasaan keluarga yg sudah mati dibunuh kejam oleh hindu paria.

faizalghani84 said...

hindu ni bangsa anak haram jadah.kurang ajaq..x jumpe xpe lah jenis mcm ni .jumpa kat aku allah sje yg tahu..kesian lah kat datuk sosilawati..mereka ni memang kejam

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails