Pages

SEGALA PUJI BAGI ALLAH DAN RASUL-NYA JUTAAN TERIMA KASIH KEPADA SEMUA PENYOKONG BLOG INI

PERINGATAN;

SILATURAHIM DAN PERSAHABATAN LEBIH BERNILAI BERBANDING IDEOLOGI POLITIK

Thursday, June 24, 2010

PENDIDIKAN KHAS ; KELEBIHAN KERTAS KERJA

            

                         Asalnya saya tidak ingin membawa kejayaan ini kepada penulisan di blog kerana bimbang tersalah tafsir dengan kejayaan memperolehi sebuah komputer bernilai RM3,500.00 untuk anak-anak khas SMK Buloh Kasap, Segamat ini. Itu pun ada rakan yang gagal memahami peri pentingnya hal kertas kerja terutama hal-hal yang membabitkan kewangan dengan peruntukan yang kasar. Namun apabila ada yang secara positif dan melihatnya sebagai satu ruang yang boleh dimanafaatkan maka kelompok rakan ini mahukan contoh. Oleh itu saya memilih untuk berkongsi penghasilan dan tatacara permohonan di blog ini agar dapat dimanafaatkan secara bersama dan lebih global.
                          Melalui penulisan kertas kerja yang bertajuk PROGRAM NAIK TARAF KELAS PENDIDIKAN KHAS - UNIT PENDIDIKAN KHAS SMK BULOH KASAP, SEGAMAT. Alhamdulilah!. Sekolah kami memperolehi komputer baru secara sumbangan wakil rakyat DUN Buloh Kasap. Terima kasih kepada Yang Berhormat Datuk Othman Bin Jais Adun Buloh Kasap yang tidak pernah menghampakan saya. Sewaktu bertugas di SMK Gemereh iaitu sekolah lama sebelum saya memohon tukar pada akhir 2009, YB Othman juga tidak menghampakan apabila saya menghasilkan kertas kerja untuk  Projek Perpustakaan Mini Pendidikan Khas SMK Gemereh. Terima kasih YB Datuk Othman Jais.. Seorang  YB yang dapat bertindak secara rasional tanpa memilih ideologi rakyat yang datang memohon...

Tatacara permohonan;
1. Menghasilkan kertas kerja
2. Menyertakan surat permohonan yang ditandatangi oleh pentadbir sekolah.
3 Menghantar surat permohonan beserta kertas kerja sebelum berakhir Febuari ( Wakil rakyat akan membawa kepada kerajaan negeri/pusat dan peruntukan akan diperolehi pada Jun atau Julai)

             Sesungguhnya dalam buku 'KEPIMPINAN DAN PENGURUSAN PENDIDIKAN KHAS' ada saya sertakan proses penghasilan kertas kerja dan contohnya. Cuma untuk sesuatu keperluan, guru-guru perlu berani berkreativiti dengan pengubahsuaian mengikut target yang dikehendaki berdasarkan projek/program yang dirancang. Ianya perlu diubahsuai mengikut keperluan sesebuah sekolah berdasarkan apa yang hendak dipohon oleh sekolah masing-masing.

            Secara jujurnya ada rakan yang memohon contoh  kertas kerja  Naik Taraf Kelas tersebut. Saya telah beberapa kali cuba untuk menyalinnya (secara copy dan paste) ke dalam blog ini tetapi gagal. Atas rasa kebersamaan dan perkongsian ilmu sekiranya rakan-rakan memerlukan contoh kertas kerja tersebut sila hubungi saya melalui FB (Pujangga Seni). Insyallah akan saya hantar melalui mesej. Insyallah. Sekadar perkongsian yang dirasakan dapat memberi manafaat kepada semua pihak. TANPA PREJUDIS....  




17 ulasan:

Tea Cha Hai said...

Terima kasih atas perkongsian maklumat ini.
Sangat-sangat berguna untuk saya. Semoga Allah sentiasa mempermudahkan urusan cikgu...
:-)

Unknown said...

assalammualaikom

mengapa saya terlambat nie? nak jugak kertas kerja tu.

Anonymous said...

Assalmmualaikum....

semoga perkongsian ilmu ini membawa rahmat dan kebaikkan untuk diri anda.
Terima kasih.
jamadi_mastura@yahoo.com
Saya memerlukan contoh kertas kerja naik taraf tersebut..
Moga Allah akan membalasnya jua...

Anonymous said...

tq

Unknown said...

assalamualaikum......
mohon share kertas kerja naik taraf kelas . dan semoga perkongsian ilmu ini membawa rahmat dan berkat untuk diri anda. terima kasih.

ANA said...

assalamualaikum
saya juga ingin memohon share kertas kerja naik taraf kelas....
semoga perkongsian ilmu ini diredhai dan diberkati Allah... Terima Kasih

hasnawiyah_syida87@yahoo.com

mohon share ya..

Unknown said...

salam. mohon minta sharekan kertas kertas naik taraf kelas. terima kasih.

Unknown said...

salam. mohon share kertas kerja naik taraf kelas. terima kasih. email pada wanhazirawati@gmail.com

Unknown said...

salam. mohon minta sharekan kertas kerja naik taraf kelas. terima kasih.
emailkan di calculate135@yahoo.com

Unknown said...

assalamualaikum....sy juga mohon minta share kertas kerja mohon sumbngan komputer tu...kls sy hnya ade sbiji komputer shja....ni almt email sy andak_ngguk@yahoo.com

shera said...

salam.sy nak jugak.mintak tolong send yer...(sherafarina@gmail.com)

Anonymous said...

assalamualaikum..saya pun nak juga ea.. ni emel sya ( puteri_salju818@yahoo.com).. semoga dirahmati ALLAH slalu..

Anonymous said...

Assalamualaikum. Saya pun berminat dengan kertas kerja naik taraf kelas tersebut. Harap dapat email ke sweetgirl_8401@yahoo.com.. terima kasih ya

Anonymous said...

hanya Allah yang membalas jasa baik saudara..
Mohon hantar contoh kertas kerja yang saudara nyatakan
email saya:- maizha_hasnan@yahoo.com.my
t. kasih

Anonymous said...

salam.mohon share kertas kerja naik taraf juga.terima kasih.(olyn_rita@yahoo.com)

Anonymous said...

slm..sila emelkn ke skptokdik.kbb@gmail.com...sgt memerlukan utk naiktaraf makmal ict sek sy

Program Pendidikan Khas Integrasi SMKTU2 said...

salam. Mohon share kertas kerja naik taraf di emel gsnoorfazlilah@yes.my

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails