Pages

SEGALA PUJI BAGI ALLAH DAN RASUL-NYA JUTAAN TERIMA KASIH KEPADA SEMUA PENYOKONG BLOG INI

PERINGATAN;

SILATURAHIM DAN PERSAHABATAN LEBIH BERNILAI BERBANDING IDEOLOGI POLITIK

Sunday, June 27, 2010

MEMBONGKAR PENENTANGAN TERHADAP YAHUDI: AMALIAH ISTISYAHADAH (SERANGAN BERANI MATI)

                      
                           Dibawah label ANTI ZIONISME, seperti yang dijanjikan dengan izin Allah kita akan membongkar 'Amaliah Istisyahdah" yakni serangan berani mati atau bahasa Inggerisnya disebut suicide bombing. Untuk memahami mengapa kaedah ini dipilih oleh beberapa cabang gerakan perjuangan pembebasan Palestin seperti Hamas, kita harus memahami bahawa mereka tidak memiliki senjata yang mencukupi. Itulah pilihan yang dimiliki. Mereka hanya ada 'lubang tikus' untuk bergerak dalam keadaan  yang cukup mengancam nyawa dan terhad.
                       Berdasarkan laporan CNN, Hamas dituduh telah melaksanakan serangan berani mati melebihi 60 kali. Hamas pula mengakui mereka setakat berjaya menjayakan 54 serangan berani mati yang membabitkan kematian seramai 300 warga Yahudi. Jauh jika dibandingkan dengan siri-siri pembunuhan beramai-ramai di shabra, Shatilla, Gaza yang setiap tahun dibedil dan dibunuh.Rumah-rumah rakyat Palestin dirobohkan dan digantikan dengan penempatan Yahudi. Mereka diusir dari tanah air sendiri.Apatah lagi dunia barat menyebelahi dan menyokong tindak-tanduk Yahudi kerana kepentingan politik, hegemoni, ekonomi dan agama.
                        Majoriti Ulamak dunia menyebelahi perjuangan Hamas ini dengan membezakan 'bunuh diri' dan 'serangan berani mati' adalah dua konteks yang berbeza. Dr. Yusuf Al-Qardhawi menyatakan: 'operasi serangan berani mati adalah cara paling jitu dalam jihad Fisibilillah dalam suasana di Palestin" Membezakan ' bunuh diri' untuk kepentingan peribadi manakala serangan berani mati pula adalah pejuang yang mengorbankan diri sebagai korban agama dan umat.
Untuk itu disenaraikan juga Pertubuhan Ulama yang bersetuju dengan serangan berani mati;
1. Jabhah ulama Al-Azhar mengistiharkan kematian akibat serangan berani mati adalah syahid hukumnya (2001)
2. Rabitah Alami Islami telah bersidang di Mekah, Arab Saudi memperakui bahawa kematian serangan berani mati adalah syahid.
3. Majlis Fatwa Kebangsaan Jordan melalui fatwa bernombor siri 2/9/3/312 perkara 3/1990 pada 7 Mac 1990 bersamaan 10 Jamadil Akhir 1410 H juga mengesahkan serangan berani mati dikira syahid
4. Majlis fatwa Ulama Pakistan pula mengeluarkan fatwa mengesahkan serangan berani mati adalah syahid pada tahun 1968
 5. Rabitah Ulama Palestin pada tarikh 5 Mei 2001 bersamaan 11 Safar 1422H juga bersetuju serangan berani mati di Palestin adalah syahid
6. Majlis Ulama Indonesia (MUI) mengeluarkan fatwa serangan berani mati adalah syahid pada tahun 1996.
                      

Bangkitlah kita untuk memahami bahawa Palestin adalah peperangan agama yang berlarutan semenjak zaman awal hingga ke akhir zaman. Kita harus membantu Hamas, paling tidak dengan doa. Dipohon jasa baik para sahabat semua  supaya jangan meninggalkan doa untuk pejuang-pejuang Palestin selepas solat. Sekiranya mampu menyalurkan bantuan kewangan dan senjata adalah lebih baik lagi. Timur tengah tika zaman ini kita hanya mempunyai seorang Ahmadinejad berbanding lain-lain pemimpin Arab yang telah dicucuk hidung. penyatuan kesemua negara Islam amat ditagih dalam membantu saudara-saudara kita di Palestin.
                        Saya tinggalkan pembaca yang sudi berkunjung ke blog insan jahil dan kerdil ini dengan pesanan Dr. Khalil Ismail al-Hayya sebagai ketua WHIP HAMAS; 
"Wahai umat Islam di Malaysia! Kami mengharapkan anda mengepalai kempen menyelamatkan kerajaan Hamas di bumi Malaysia ini. Kami hanya mempunyai dua pilihan. Pertamanya tunduk kepada tekanan Amerika Syarikat dan EU lantas mengiktiraf Israel bagi menghilangkan kesengsaraan rakyat.
Pilihan kedua adalah teruskan berjuang dan sekali-kali tidak tunduk kepada tekanan. Kami memilih pilihan kedua. Kami akan terus berjuang hingga ke titisan darah terakhir. Kami tidak akan sekali-kali mengiktiraf penjajah dan tunduk pada tekanan.
Umat Islam di Malaysia sekalian, kami akan terus tetap dalam perjuangan sehingga setiap daripada kami akan gugur syahid. Kami akan terus memastikan prinsip Islam terus dijulang. Namun kami memerlukan sokongan dan bantuan kalian.
Jika kami gugur syahid manakala saudara sekalian terus diam membisu dan hanya menyaksikan sahaja, nantikan hari pembalasan. Kami akan tuntut daripada Allah atas kelembapan saudara semua. Kami tidak akan reda pada kelesuan dan kebisuan kalian. Kami tidak akan memaafkannya"  
                       Insyallah pada tulisan akan datang kita akan mengenali secara lebih teliti siapa HAMAS??? Cabaran menerajui Palestin selepas menewaskan FATAH dalam pilihanraya 2006. Insyallah jika diizinkannya, kita akan bertemu di bawah label 'Anti Zionisme'

0 ulasan:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails