Pages

SEGALA PUJI BAGI ALLAH DAN RASUL-NYA JUTAAN TERIMA KASIH KEPADA SEMUA PENYOKONG BLOG INI

PERINGATAN;

SILATURAHIM DAN PERSAHABATAN LEBIH BERNILAI BERBANDING IDEOLOGI POLITIK

Sunday, June 20, 2010

MEMBONGKAR 12 JENAYAH YAHUDI YANG DIRAKAM DALAM AL-QURAN

Beberapa tulisan terdahulu di bawah label 'Anti Zionisme' kita telah melihat kesongsangan dan kejahatan rekaan para  pendita Yahudi melalui sorotan kitab Talmud. Kitab yang dianggap suci dan melebihi kitab Taurat dari kacamata pemikiran/pegangan orang-orang Yahudi.
Tulisan pada kali ini kita ingin membongkar jenayah/kejahatan/kesombongan Yahudi melalui Kalamuallah iaitu  Al-Quran. Berasaskan buku Qabaih al-Yahud  telah digariskan '12 Jenayah Yahudi di Dalam Al-Quran'



1. MENUDUH NABI MUSA BERPENYAKIT KUSTA KERANA ENGGAN MANDI BERSAMA MEREKA
" Wahai orang yang beriman, janganlah kamu menjadi seperti orang Yahudi yang telah mencaci Nabi Musa, lalu Allah membersihkan daripada segala cacian yang mereka katakan; dan adalah dia seorang ynag mulia di sisi Allah" ( Surah Al-Ahzab 33:69)

2. ENGGAN BERAMAL DENGAN KITAB TAURAT, SEHINGGA ALLAH MENGANGKAT GUNUNG TURSINA UNTUK MENGIKAT PERJANJIAN
" Dab (ingatlah) ketika Kami mengikat perjanjian setia dengan kamu semasa Kami angkatkan Bukit Tursina itu ke ataskamu (dan Kami berfirman) "Ambillah (dan amalkanlah ajaran Taurat) yang kami berikan kepada kamu itu dengan bersungguh-sungguh, dan dengarlah (apa yang diperintahkan kepada kamu dengan mematuhinya). Mereka menjawab "Kami dengar dan kami mendurhaka" Sedangkan kegemaran menyembah patung anak lembu itu telah mesra dan sebati dalam hati mereka dengan kekufuran mereka. Katakanlah (Wahai Muhammad) "Amatlah jahatnya apa yang disuruh oleh kepercayaan kamu itu kalaulah kamu orang yang beriman" (Al-Baqarah 2:93)

3 TIDAK MAHU BERIMAN, KECUALI JIKA MELIHAT ALLAH SECARA LANGSUNG
"Dan (kenangkanlah) ketika kamu berkata "Wahai Musa! Kami tidak akan beriman kepadamu sehingga kami dapat melihat Allah dengan terang  (dengan mata kepala kami) " Maka kerana itu kamu disambar petir, sedang kamu semua melihatnya" (Al-Baqarah: 2:55)

 "Ahli kitab (kaum Yahudi) meminta kepadamu (wahai Muhammad) supaya engkau menurunkan kepada mereka sebuah kitab dari langit. (janganlah engkau berasa pelik), kerana sesungguhnya mereka telah meminta kepada Nabi Musa lebih besar daripada itu. Mereka berkata "(Wahai Musa) perlihatkanlah Allah kepada kami dengan nyata (supaya dapat kami melihatNYA dan percaya kepadaNYA)". Lalu  mereka disambar petir dengan sebab kezaliman mereka (derhaka kepada Allah), kemudian mereka pula menyembah patung anak lembusesudah datang kepada mereka keterangan (mukjizat), lalu Kami maafkan mereka daripada perbuatan yang sedemikian itu (ketika mereka bertaubat). Dan Kami memberi kepada Nabi Musa kekuasaan yang nyata (untuk mengalahkan kaum yang kafir itu). (Surah An-Nisa; 4:153)

4. MENGUBAH PERINTAH ALLAH
"Dan (kenangkanlah) ketika Kami berfirman; "Masuklah kamu ke bandar ini, kemudian makanlah daripada benda-benda yang ada di dalamnya dengan sepuas-puasnya apa jua yang kamu sukai. Dan masuklah kamu melalui pintunya dengan tunduk (merendah diri) dan (mintalah ampun dengan berkata)'Ya Allah ampunilah dosa-dosa kami,' supaya Kami ampunkan kesalahan-kesalahan kamu, dan Kami akan tambah pula pahala orang yang berbuat baik" (Al-Baqarah 2: 58)

Kemudian orang yang zalim/durhaka itu mengubah perintah Kami yang dikatakan kepada mereka dengan melakukan sebaliknya: maka Kami turunkan ke atas orang yang zalim itu bala bencana dari langit, dengan sebab mereka sentiasa berlaku fasiq (durhaka)

5.MENUDUH NABI MUSA A.S MEMPERMAIN-MAINKAN MEREKA KETIKA DIPERINTAHKAN MENYEMBELIH LEMBU BETINA
"Dan ingatlah ketika Nabi Musa berkata kepada kaumnya; 'Sesungguhnya Allah menyuruh supaya kamu menyembelih seekor lembu betina'. Mereka berkata: 'Adakah Engkau hendak menjadikan kami ini permainan?'. Nabi Musa menjawab 'Aku berlindung kepada Allah daripada menjadi salah seorang daripada golongan yang jahil (yang melakukan sesuatu yang tidak patut)." (Surah Al-Baqarah 2:67)

6. MENULIS AL-KITAB DENGAN TANGAN MEREKA, LALU MENGATAKAN IA DARIPADA ALLAH
"Kecelakaan besar bagi orang yang menulis kitab Taurat dengan tangan mereka (lalu mengubah Kalam Allah dengan rekaan mereka), kmudian mereka berkata 'Ini ialah daripada sisi Allah'. Supaya mereka dengan perbuatan itu dapat membeli keuntungan dunia yang sedikit. Maka kecelakaan besar bagi mereka disebabkan apa yang ditulis oleh tangan mereka, dan kecelakaan besar bagi mereka dari apa yang mereka usahakan itu" (Surah Al-Baqarah 2:79)


7. MEMUTARBELITKAN KENYATAAN UNTUK MEYAKINKAN BAHAWA APA YANG DIBACA ITU WAHYU YANG ASLI
" Dan sesungguhnya, di antara mereka (Ahli Kitab itu) ada (ketua-ketua mereka) yang memutar-mutar lidahnya semasa membaca Taurat (dengan mengubah maknanya), supaya kami menyangkanya sebahagian daripada kita Taurat padahal ia bukanlah daripada kitab itu. Dan mereka pula berkata 'Bahawa ia datangnya dari sisi Allah." Padahal ia bukanlah daripada Allah; dan mereka pula tergamak berkata dusta terhadap Allah sedang mereka mengetahui (bahawa mereka adalah berdusta). (Surah Ali'Imran 3:78)

8. MENGUBAH FIRMAN ALLAH
" (Sesudah kamu wahai Muhammad dan pengikut-pengikutmu mengetahui tentang kerasnya hati orang Yahudi itu) maka bolehkah kamu menaruh harapan bahawa mereka akan beriman kepada seruan Islam yang kamu sampaikan itu, padahal sesungguhnya telah ada satu puak dari mereka yang mendengar Kalam Allah (Taurat), kemudian mereka mengubah dan memutarkan maksudnya sesudah mereka memahaminya sedang mereka mengetahui (bahawa perbuatan itu salah)? (Surah Al-Baqarah 2;75)

9. MENYEMBAH PATUNG LEMBU
" Dan kenangkanlah ketika Kami berjanji kepada Nabi Musa (untuk memberi Taurat kepadanya sesudah dia bersiap selama) empat puluh malam. Kemudian, setelah dia pergi, kamu menyembah patung anak lembu dan kamu sebenarnya orang yang zalim (terhadap diri sendiri)
"Dan sesungguhnya telah datang kepada kamu Nabi Musa membawa keterangan-keterangan (mukjizat) kemudian kamu menyembah patung anak lembu sepeninggalannya, dan kamu (dengan perbuatan itu) adalah orang yang zalim" (Surah Al-Baqarah 2;92)

10. MENGATAKAN TANGAN ALLAH TERBELENGGU
"Dan orang Yahudi itu berkata;'Tangan Allah terbelenggu (bakhil, kikir)'. Tangan merekalah yang terbelenggu dan mereka pula dilaknat dengan sebab apa yang mereka telah katakan itu,  bahkan kedua-dua tangan Allah sentiasa terbuka (nikmat dan kurniaan-NYA melimpah luas). Dia belanjakan (limpahkan) sebagaimana yang Dia kehendaki, dan demi sesungguhnya, apa yang telah diturunkan kepadamu daripada Tuhanmu itu akan menjadikan kebanyakan daripada mereka bertambah derhaka dan kufur; dan Kami tanamkan perasaan permusuhan dan kebencian antara mereka sehingga hari kiamat. Tiap-tiap kali mereka menyalakan api peperangan, Allah memadamkannya; dan mereka pula terus-menerus melakukan kerosakan di muka bumi, sedang Allah kepada orang yang melakukan kerosakan" ( Surah Al-Maidah :64)

11. MENUDUH ALLAH FAKIR
"Sesungguhnya Allah telah mendengar perkataan orang (Yahudi) yang mengatakan; Bahawasanya Allah miskin dan kami (yahudi) ialah orang kaya. Kami (Allah) akan menuliskan perkataan mereka itu dan perbuatan mereka membunuh nabi-nabi dengan dengan tidak ada alasan yang membenarkannya, dan Kami akan katakan kepada mereka: 'Rasalah kamu azab seksa yang sentiasa membakar'"  (surah Ali Imran 3:181)

12. MENYURUH NABI MUSA DAN TUHAN BERPERANG UNTUK MEREKA
"Mereka (menolak dengan) berkata: 'Wahai Musa, Sesungguhnya kami tidak akan memasuki negeri itu selama-lamanya selagi kaum itu masih berada di dalamnya; oleh itu pergilah engkau bersama Tuhanmu dan perangilah mereka. Sebenarnya kami di sinilah duduk menunggu."


Demikianlah betasaskan Qabaih al-Yahud tentang jenayah Yahudi yang dapat digali berpaksi Al-Quran. Sangat jelas kesombongan dan bongkak Yahudi bukan sahaja kepada manusia malahan kepada Allah juga. Hakikatnya menentang Yahudi sebenarnya tiada rundingan meja bulat. Tidak ada sebarang makna selama rundingan demi rundingan tajaan Amerika mahu pun PBB. Menentang Yahudi sebetulnya menggunakan senjata dan pertumpahan darah. Amatlah jelik dan dangkal sekali sekiranya benar ada negara yang berkosmetikkan Islam, walhal mengambil Yahudi sebagai penasihat untuk survival kuasa. Tunggu sajalah pembalasan dari kuasa Maha Agung pemilik segala kerajaan langit dan bumi.  
Insyallah pada tulisan akan datang kita akan sama-sama menggali tentang amaliah istisyhadiah (serangan berani mati). Salah satu kaedah yang digunakan oleh gerakan Hamas untuk menentang Yahudi... Insyallah ....



0 ulasan:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails