Pages

SEGALA PUJI BAGI ALLAH DAN RASUL-NYA JUTAAN TERIMA KASIH KEPADA SEMUA PENYOKONG BLOG INI

PERINGATAN;

SILATURAHIM DAN PERSAHABATAN LEBIH BERNILAI BERBANDING IDEOLOGI POLITIK

Saturday, November 27, 2010

SIRI 2 MEMALI, KEADILAN YANG TERTANGGUH Keadaan Jenazah As-Syahid Ibrahim Libya.

  

Memali akhirnya tewas di tangan pihak berkuasa. Kalah secara zahir tetapi tidak secara batin. Ini kerana perjuangan berlandaskan Islam tiada kekalahan. Hanya ada menang atau syahid. Ops Hapus yang penuh kekeliruan dan penuh tanda tanya sehingga berlaku sedikit perbalahan dan salah faham sesama mereka. Ini kerana operasi awalnya mereka dimaklumkan untuk menghapuskan pengganas komunis. Pihak PPH telah memaklumkan bahawa Ustaz Ibrahim Libya bukanlah seorang pengganas. Sebaliknya seorang pendakwah dan tokoh yang dikagumi oleh penduduk-penduduk Memali. Perbalahan itu tidak memberi makna kerana mereka semua terpaksa akur dengan ’arahan’.....

Begitulah sudahnya seperti tulisan siri 1 sebelum ini. As-Syahid Ibrahim Libya ditembak dan melengkapkan matlamatnya untuk mati syahid. Ustaz Ismail Mahmud (adik As-Syahid Ibrahim Libya) adalah orang yang bertanggungjawab mengurus jenazah abangnya itu. Sesusuk tubuh yang kental dengan semangat jihad.  Beliau merupakan seorang pengamal perubatan Islam yang terkenal di lembah Kelang.

” Ana adalah orang terakhir melihat mayat Ustaz Ibrahim, ana bercakap benar di hadapan Allah bahawa darah masih mengalir segar setelah dua hari mayat As-Syahid berada dalam peti sejuk (bilik mayat)” Jelas Ustaz Ismail mahmud.

Sementara Ustaz Fauzi Hussain pula mengakui ” Ana adalah orang yang mengambil jenazah dua orang sahabat daripada hospital, untuk dibawa ke Parit panjang. Pada masa itu Baling seolah berkabung, sekatan polis di mana-mana, kami gunakan van C20 untuk membawa balik mayat, ana menghidu bau wangi daripada jenazah teman yang syahid ini,” Tuturnya di dalam satu majlis sambil pelupuk matanya merah berair mengenang kembali peristiwa Memali.

Apa yang boleh menyekat kebenaran. Sesungguhnya Islam seperti air yang mengalir, tidak boleh disekat!!!!.




” Mereka menghidupkan fitnah yang tidur, PAS akur kepada arahan polis supaya menghentikan acara memperingati Memali yang diadakan setiap tahun, tetapi kerajaan melalui RTM menyiarkan kembali klip video Memali dengan tujuan politik. Mereka mencerca orang mati, menyakitkan hati keluarga mangsa.”
(Petikan ucapan Dalam Parlimen Almarhum Ustaz Fadzil Nor; 2001)    

4 ulasan:

the collector said...

tidak akan luput dihati.....

Mohamadazhan.com said...

kezaliman atas memali adalah kezaliman kerajaan kepada Islam yang sepatutnya generasi sekarang ambil iktibar...

Anonymous said...

Kisah Syahid di Memali dapat menyuntik semangat juang... Perlu diperluaskan melalui media alternatif agar tak luput dek zaman

Anonymous said...

saya rasa amat sedih dgn apa yg terjadi..
smoga mereka semua dtmptkn di sis ALLAH swt..
amiinn

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails